Ook dit jaar weer zal Edingen, dankzij een groot aantal verenigingen en vrijwilligers, op 1 mei trillen op het geluid van solidariteit. Op deze dag vindt, naast de solidariteitsmaaltijd, de 3e editie van de Gratiferia van Edingen plaats, de rommelmarkt waar alles 100% gratis is!

Het principe is eenvoudig: tijdens de gratiferia brengt u mee wat u niet meer nodig heeft en/of neemt u mee wat u bevalt! Een goede manier om voorwerpen waarmee we niet meer weten wat te doen een tweede leven te geven en tegelijk anderen gelukkig te maken.

Iedereen is vrij om te nemen wat hij wil, zolang het redelijk en respectvol blijft.

Een gratiferia is bovenal een uitnodiging om ons afval te verminderen, overproductie te reduceren, maar ook om gewoon contacten en uitwisselingen tussen burgers te creëren.

Iedereen is welkom op de binnenplaats van het College Saint-Augustin tussen 10u30 en 13u30.

Als u zich al bij al realiseert dat u veel zaken heeft waar u afscheid wil van nemen, aarzel dan niet om je in te schrijven bij Christophe Medaets, medaetsch@gmail.com of via 0476/590.160. U krijgt dan de mogelijkheid om een plaats te reserveren met een tafel om alles uit te stallen waar U van af wil.