Een mooi zonnetje deed de ochtendvorst smelten op de vlakte tussen de wijken “Coquelicots” en “Fleurs des Champs”, toen de activisten van ECOLO Edingen de distributiestand voor kleinfruit opstelden in de buurt van de collectieve groentetuin.

De Edingenaars die eens wouden proberen om deze struiken te kweken, konden kruisbessen (stekelbessen), frambozenstruiken, rode bessen of braambessen krijgen, en daar bovenop nog tips voor het planten of ideeën voor lokale seizoensrecepten en dit rond een koffie, warme soep of glühwein…. er was iets voor alle smaken

Ver weg van de consumentenwaanzin van Black Friday wenste ECOLO met deze actie aan de rand van de collectieve groentetuin, onderhouden door de Edingenaars, de korte keten en de lokale productie te promoten, maar ook het contact tussen de inwoners en de gezelligheid te bevorderen. Opdracht geslaagd!

Wij hopen dat uw oogsten overvloedig en kleurrijk zullen zijn!

Aarzel niet om ons foto’s van uw plantages, oogsten of zelfs uw konfituur en taarten te sturen naar enghien.ecolo@gmail.com. We zullen hen een ereplaats geven op de Facebookpagina “Enghien Vert de Toi”!