Terug naar de volledige lijst
Portrait de Stephan DE BRABANDERE

Stephan
DE BRABANDERE

Bedrijfsmanager. ‱ Edingen, klein park

« De kracht van een groep is ongelooflijk. Â»
Ik ben nog steeds verbaasd over de staat waarin ik Nautisport 6 jaar geleden aantrof. Vandaag ben ik als voorzitter echt trots op het werk dat we hebben gedaan. Dankzij het personeel van het bedrijf, dankzij de clubs en dankzij alle bestuurders, de 4 bestuurders van de Lijst van de Burgemeester en de 5 bestuurders van de andere partijen (politieke spelletjes hadden geen plaats bij Nautisport onder mijn mandaat), is de toekomst van ons sportcentrum verzekerd. Het team kan zich volledig concentreren op zijn missie om clubs, sporters en bezoekers te dienen en te ondersteunen.

Deze ervaring heeft me doen beseffen hoezeer het goede beheer van een stad afhangt van een paar mensen. En de 6 jaar dat ik heb samengewerkt met Olivier, onze burgemeester, en zijn team, hebben me ervan overtuigd dat zij de beste mensen zijn om deze verantwoordelijkheden op zich te nemen en deze begroting van meer dan 20 miljoen euro te beheren.

Natuurlijk is er nog ruimte voor verbetering, maar we zijn al een heel eind gekomen. In 6 jaar tijd, ondanks 3 externe crisissen, heeft onze gemeente Edingen haar sociale diensten uitgebreid, is ze financieel gezonder geworden, heeft ze haar folklore en culturele aanbod ontwikkeld en vervuilt ze minder. Dit heeft me gemotiveerd om door te gaan!