De lokale afdeling van ECOLO biedt u de mogelijkheid om rode klaverzaad te kopen om aan het einde van de zomer te zaaien.

Sommige planten zijn zeer interessant voor tuiniers. Klavers, een familie van peulvruchten, binden stikstof uit de lucht en geven die af aan de bodem. Klavers zijn uitstekende bodembedekkers en hun krachtige wortelsysteem belucht de bodem.

De gemeente biedt een aankoop van rode klaver aan omdat die bijzonder interessant is voor bestuivers. Hij bloeit in het midden van het “honinggat” wanneer de andere bloemen al verwelkt zijn of nog niet in bloei staan. Wat een vreugde om al die insecten te zien die de kostbare nectar komen halen! Zijn prachtige helderrode bloesem verlicht groente- en siertuinen. In Normandië is de zoete naam “rood goud”.

Heb je geen groene vingers? Volg de video van Michel Faucq hieronder. Zaaien zal geen geheimen meer voor je hebben!

Hoe kom ik er aan? Stuur een e-mail met uw naam, adres, telefoonnummer en het aantal zakken dat u wilt hebben naar het adres info@enghien.ecolo.be. (2€ voor een zak van 200g).